Tuesday, February 19, 2013

REVIEW: THE MOON THAT EMBRACES THE SUN (KOREAN DRAMA)

By »-((¯`»DiLLa«´¯))-»   Posted at  12:01 PM   korea No comments




Assalamualaikum..
aku ni peminat drama korea dah bertahun2 lamanya...
aku akan berusaha download ataupun carik je dvd...
dulu beriya la aku download, sekarang jangan harap, 
dvd bersepah da, murah lak tu...haha
first drama aku tgk winter sonata, 
mase tu duk sekolah lagi...
pas cite tu la aku jatuh cinta ngn drama korea ni...
tu dlu, sekarang da berpuluh2 drama aku tgk..
best layan sebab berkualiti...
ade pengajaran dan iktibar, xkurang juga motivasi..
ok, nak cite pasal drama yang baru habis aku tgk, 
THE MOON THAT EMBRACES THE SUN, 
aduhai cite ni, 2 hari je aku habiskan,(padahal bekerja)
bayangkanlah,punya nye addicted
bagi aku cite ni berkesan kat sanubari aku
pasal kuatnya kesetiaan hero tu, 8 tahun xde pompuan yang die cintai, dia langsung xcintakan pompuan lain...
ahhh, nice giler...
jalan crita dia mmg best, yela, mmg la korea suka wat cita ngarut yang xtercapai dek akal,
tp kita leh tgk, jangan la taksub pulak, sekadar berhibur je..

.
lee hwon(kim so hyun)

ok, ni la watak utamanya, king joseon, LEE HWON, dilakonkan oleh kim so hyun..mamat ni berlakon mmg real giler, aku mmg suka kat mamat ni mase die berlakon cite dream high...
lee hwon ni dr kecik suka kat HEO YEON U, lakonan han ga in,

heo yeon u(han ga in)

diaorg tak sengaja jumpa mase kecik2 dlu dalam istana, mase tu la diaorg jatuh cinta, disebabkan yeon u ni anak bangsawan, dia leh la jadi calon2 queen untuk lee hwon, 
pilih punya pilih, ayah lee hwon, berkenan kat yeon u ni, meke pun jadi la tunangan,
tapi sayang, sekejap je die jadi tunangan lee hwon tu pasalnya ade ramai yg giler kuasa lam dinasti ayah lee hwon mase tu...
perdana menteri mase tu kebetulan ade anak pompuan jugak,
mula la ade plan jahat, nak jdohkan anak die ngn lee hwon jugak, bermula la kisah dengki berdgki lam cite ni...NICE!!!.hahahaha

prince yang myung

ok, sebenarnya lee hwon ade sorang abang, tp abang ibu lain, maknanya anak gundik ayah die,
prince YANG MYUNG, lakonan jung il woo,
yang myung ni baik, suka tolong2 orang sbb dia tinggal luar kawasan istana,
disebabkan dia anak gundik, walaupun paling tua, dia xleh naik takhta..
kesian jugak aku tgk yang myung ni...sedih :(
mamat ni pun suka kat yeon u, maknanya cinta 3 segi la, tp yeon u suka kat lee hwon...
pening tak...wakakaka..

ni watak lee hwon ngan yeon u mase budak2..ni da nak dekat jadi tunangan...


bila da besar...

drama ni berjaya mngeluarkan 80% air mata yang aku simpan lepas tengok drama BRILLIANT LEGACY baru baru ni...
hahaha...serius sedih giler part yeon u nak mati, hilang ingatan, orang wat dia macam2, jumpa balik lee hwon, kawen ngn lee hwon, semua mmbuatkan aku nangis...tp aku hepi tgk cite ni...
biasala, drama mana pun, mesti ade watak jahat kan, drama hong kong ke, indon ke, melayu ke, omputih ke, mesti ade yang jahat, kalo x, xbest la cite semua baik je :D

bo kyung 

ni la antara watak jahat lam drama ni, anak menteri giler kuasa,
padan muka, mmg la berjaya jd queen lee hwon pas singkirkan yeon u, tp lee hwon xpernah cintakan dia...
sorang duk kat timur istana, sorang kat barat istana...bayangkanla...
ape2 pun lakonan die mnjadi la sbb aku benci giler kat dia...hahaha

last nak review pasal aku SUKAAAAAA giler ade siwan ZEA berlakon lam ni jadi abang yeon u...hemsem giler...hahaha

yeon(siwan ZEA)

dia ni mase kecik2 jadi cikgu lee whon,(lagi senang la lee hwon ngorat adik die, yeon u)hahaha
da besar jadi suami adik lee hwon, puteri min hwa
ade kisah diantara puteri min hwa ngn yeon u...
aku sendiri xsangka,
korang tgk la sendiri,
aku hepi sbb cite ni hepi ending, 
tgk jangan x tgk,
sekian saja review aku pasal drama ni..
kalo ikutkan hati panjang g critanya..hahaha
 aku rate drama ni 9/10...
-end-


About the Author

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.
View all posts by: BT9

0 comments:

Back to top ↑
Connect with Us

What they says

© 2013 ❤BiLa DiLLa bErCeRiTa❤. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.