Thursday, October 16, 2008

kisah daku di hari raya....

By »-((¯`»DiLLa«´¯))-»   Posted at  7:47 PM   kenanganku 1 comment

assalamualaikum...
kali ni aku kembali dengan entry terbaru mngenai raye...
:Penguin29:
raya tahun ni telah ditetapkan pada 1 oktober 2008..
seperti biase la..cam org lain gak..aku hepi!! nak smbt raye...
setelah seme persiapan da ready..
aku balik ke kg halaman tmpat aku dilahirkan di sungai petani,kedah DA...
aku pulang dengan selamatnya pada 29.9.2008....
tahun ni lain skit aku rase pasalnya..
aku balik kene drive sendiri..
ahhhhh...first time tu..
tp aku memberanikan diri la..
nak jadi cekal kne selalu cam tu..
cube sesuatu yang ektrem..
:Monkey49:
kat kampung,aku rase meriah sangat sebab leh join anyam ketupat..
masak memasak,kemas umah n paling kekal dalam ingatn..aku men mercun!!!:pge47:
hakhak..
first time tu..aku ni penakut skit ngn bende2 leh letup ni..especially belon la:pge47:
mmg alah tull(smpai hampir pengsan pun ade)hehehe..
pas men mercun ngan sanak sedare,aku masuk tdo sebab esoknya nak bgun awal...
mase nk tdo..aku mula terbayangkan kenangan lalu..
sewaktu arwah mak aku masih ade..
raye lebih meriah aku rase..
pg2 cium tgn die..cium pp n dahi die..
makan juadah bersame n bergelak ktawe bersame..
tp raye kali ni aku tak berpeluang da...
pemergian mak mngejutkan..
raye kali ni da dua kali mak takde...
aku tahu ini adalah ketentuan dan dugaan dari ALLAH buatku n family..
ape yang masih aku leh wat..hanyalah redha dan tak putus2 berdoa..
semoga roh mak dicucuri rahmat..
aminn...
mak..kalo mak ade,kan best..
tp.......apakan daye.....
pagi raye..apa yang ada di depanku..hanyalah dua nisan milik mak...

:Angel03:
gambar ni dah aku edit...
gambo due di atas tu gambo arwah mak aku...
due di bawah gambo aku...
tu la arwah mak yg aku sayangi selalu...
rindunye.........
muahhh muahhh kat pipi mak:pge35:..


ok...
berbalik kpd crite raye..
memandangkan pagi raye tu aku asek bersedih..
aku tak g jejalan ke mane pun..
duk umah je tgk tv...
lagipun mase tu aku rase cam tak brape sehat..
mgkin terkejut kot perut ni sebab sebelum tu pose..:pge47:
adehhh la..
aku byk habiskan mase sesembang n wat hobi aku..
hobi yg popular..snap gambo sendirik:pge47:
atau lebih dikenali sebagai..
syok2 sendirik..
gambo2 kat bawah ni aku tittle kan sebagai...
SYOK SENDIRI DI PAGI RAYA...
ha...
cam tu la keadaan aku pd raye pertama...
mmg tak sonok la ikut2kan raye tahun ni..
tp aku ttp rase hepi..
sebab aku masih ade family yang sygkan aku..
kawan2 yang mmg tak leh dipisahkan..
sesungguhnya kasih sayang amat penting dalam kehidupan..
kasih sayang tak dapat di jual beli..
kasih sayang mahal harganya..
tp nak mencari kasih sayang itu susah...
bergantung dgn diri kita..
kalo baik budi pekerti..
sentiasela disayangi...
kalo tak...
sebaliknya lah...
abisss da cite raye pertama...



:Penguin22:
..................................................................END RAYE PERTAMA.............................................................


masuk raye yang kedua...
aku bangun tdo je rase bersemangat lak...
bukan ape..
hari tu aku de plan nak jumpa ngn sorang chatters ym perak 1...
kak icha(ID=icha adib9999)...
pertemuan wat pertama kalinye tu akan diadakan di kg die..
di kg permatang pasir,tikam batu,sg petani,kedah..
psssssttttt...kg tu kg datuk k :pge47:
tp tak plak aku terlintas nk tnya akak icha datuk k n siti ade ke x mase tu..
hehe..
gabra punye pasal...
tp syukurlah..
akhirnya aku dapat gak jumpe akak icha..
kakak angkatku yang dah ku anggap cam kakak ku sendiri...:pge40::pge40:

ni je gambo yang dapat kitaorg snap pd mase tu...
ni pun dari kamera kak icha...
kamera henfonku seme reject..
hehe..
takleh pakai n harap langsung..
hakhak..
walaupun pertemuan tu sekejap je..
aku hepi sgt2 pasal best dpt jumpa kak icha ni..
adik die pun fara da jumpa gak..
chatters gak..tp jarang on9..
ape2 pun aku pulang ke kg dgn hepinye raye kedue tu...


................................................................END RAYE KEDUA......................................................................



raye ketige aku pulang semula ke rumahku di sitiawan..
bile sampai je kat umah...
kije pun byk la mnunggu..
sate sate sate

:Onion72::Onion72:
hakhak..
camtu la kehidupan org bisnes2 ni..
raye kejap je la...
tp ok la tu...
hepi gak la raya tahun ni...
takde da idea nk coret2...
stakat ni la kisah raye aku yang simple ni...
jumpa lagi d entry lain..
hahaha...

..........................................................END OF THE STORY.......................................
:pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::pge25::Monkey10:
:Angel11:

About the Author

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.
View all posts by: BT9

1 comment:

  1. fuyohhh...
    panjang cite adek ek..hehehe...
    abam turut simpati atas pemergian mak adek...hope adek tabah...
    Al-Fatihah...
    muka saling tak tumpah ngan wajah ibunda adek...doakan beliau selalu k...

    amboi sonok jumpa kak icha ek..tak ajak abam neh...babap kang..huhu...nanti kem slm kat kak icha k..

    samat ari raya..

    ReplyDelete

Back to top ↑
Connect with Us

What they says

© 2013 ❤BiLa DiLLa bErCeRiTa❤. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.