Thursday, August 25, 2011

10 ilusi mata yang terbaik di dunia..hehehe

By »-((¯`»DiLLa«´¯))-»   Posted at  2:30 PM   suka suki 2 comments



1. Elevator Floor Illusion
lukisan lantai elevator yang unik dan nampak real boleh membuatkan pengguna tercabut jantung..seakan2 xde lantai lak..kalo aku la,melatah dlu baru masuk...hahaha

2. Earthquake illusion
Palang merah sengaja dubuat pada lori untuk membezakan antara realiti dengan lukisan...lukisan ini direka khas untuk kesedaran rakyat di german tentang gempa bumi yang selalu melanda di kawasan tersebut.


3. Leaning tower illusion
2 gambar yang sama sebenarnya, apa yang membuatkannya nmpk berbeza adalah angle pengambilan gambar tersebut..ia seolah2 gambar kedua itu lebih condong daripada gambar yang asal.


4. Triple sunrise illusion
ini adalah ilusi alam, matahari terbit di sebelah timur dari equinox, ini merupakan kejadian astronomik geosentris yang berlaku 2 kali dalam setahun.


5. Land shark optical illusion
ilusi mata ini pertama kali disiarkab di majalah ekonomi dan finalis untuk epica award (salah satu sign competition) menarik kan..


6. Transparent street sign illusion
penggiat seni dari chicago, Cayetano Ferrer telah mencipta tanda jalan yang seakan2 lutsinar bila dilihat..sebenarnya ia tidak lutsinar, pelukis telah melukis papan tanda itu bersesuaian dengan latar belakag ranting pokok tu..


7. Cardiff bay illusion
pengunjung cardiff bay pasti akan suka seni yang dicipta oleh pelukis swiss Felice Varini dan teamnya. jika dilihat dari sudut yang tepat, ilusi ini akan membuat satu lingkaran tepat!!!


8. Shadow illusion
2 sahabat karib yang bergiat dalam seni, Tim Noble (1966) dan Sue Webster (1967) telah mengubah sampah menjadi seni yang menakjubkan. seni ini dikenali sebagai "dirty white trash"


9. Death ad illusion
ilusi ini adalah lukisan semata2 di mana kita melihatnya seakan2 org hidup yang terjatuh tangga..lukisan ini dicipta khas daripada syarikat pengiklanan yang berkempen supaya orang ramai lebih berhati2 apabila menggunakan tangga.


10. money illusion
ilusi ini hanya just 4 fun..hahaha.





amacam??menarik kan...

sekian

About the Author

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.
View all posts by: BT9

2 comments:

Back to top ↑
Connect with Us

What they says

© 2013 ❤BiLa DiLLa bErCeRiTa❤. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.