Saturday, December 27, 2008

mak....hari2 ku lalui..ku asyik teringat kenangan lalu..

By »-((¯`»DiLLa«´¯))-»   Posted at  12:55 AM   kenanganku 8 comments


Orang kata aku lahir dari perut mak...
setelah penat mengandungkanku selama 9 bulan,
bila da lahir,org yang paling gembira...mak..
masa kecik2 Bila dahaga, yang susukan aku.. mak..
Bila lapar, yang suapkan aku.. mak..
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. mak..
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.. Ma!

Bila bangun tidur,yang aku cari.. mak

Bila nangis, orang pertama yang datang ..mak
Bila nak bermanja.. Aku dekati mak
Bila nak bergurau? Aku usik2 mak..
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya mak
Bila nakal, yang memarahi aku ? mak
Bila merajuk? yang memujukku cuma.. mak
Bila melakukan kesalahan? mak juga lah yang paling cepat marah..

Bila takut? Yang tenangkan aku.. mak
Bila nak peluk? Yang aku suka peluk.. mak

Aku selalu teringatkan .. mak
dulu Bila sedih, aku mesti telefon mak
Bila seronok? Orang pertama aku nak beritahu? mak
Bila bengang.. Aku suka luah pada ..mak
Bila takut, aku selalu panggil.. ? makkkkkkk!!
Bila sakit, orang paling risau adalah ..mak
yang bersengkang mata menjagaku masa demam...makk
Bila nak exam, orang paling sibuk juga mak
Bila merajuk, yang datang pujuk aku juga.. mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu..mak
Bila ada masalah, yang paling risau.. mak
yang selalu peluk dan cium aku......mak

Yang selalu masak makanan kegemaranku..
mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, mak

Yang selalu berleter kat aku.. 
mak
Yang selalu puji aku.. mak
Yang selalu nasihat aku.. mak


tapi..tu semuanya hanya tinggal kenangan..
tu semuanya perkara dulu..
yang pada ketika itu,seorang insan yang ku gelar mak masih hidup,
masih hidup untuk terus memberikan aku kasih sayang,pegangan,kekuatan,ketabahan..
19 tahun dia tabah membesarkanku..
aku amat menyayanginya,tp tuhan lebih sayangi dia..
aku redha..
kini,genap sudah 2 tahun pemergianmu..
pemergianmu terlalu pantas..
belum aku sempat membalas jasamu,mengucapkan terima kasih padamu..
kau telah pergi dahulu meninggalkan aku.
hnya doa yang mampu ku berikan untuk mengiringimu..
suatu hari,aku juga akan mengikuti jejak langkahmu..
hidup di alam yang baru..
aku redha dengan pemergianmu mak..
selamat tinggal...

al-fatihah untuk mak...

About the Author

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.
View all posts by: BT9

8 comments:

  1. sedih sungguh rasa post fara kali ni sebak rasa di dada ni lebih2 lagi dgn lagu ni... apa pon kene tabah dan kuat kan semangat... teman2 sentiasa ada di sisi mu insyaAllah

    ReplyDelete
  2. :( mekaseh lie sayang..
    yang pergi tetap pergi..
    kita yang hidup kne la hidup seperti biasa..
    mekaseh sentiasa berada di sisi fara..

    ReplyDelete
  3. itu le fungsi seorang yang bergelar teman gelak tawa,senang,susah,menangis bersama2. sama2 kembali

    ReplyDelete
  4. yang..
    yang mmg teman suka duka i..
    hehe..
    hope kite kawan sampai bile2..k..
    :">lap u lah..

    ReplyDelete
  5. ayang..
    ayang pon teman suka duka i....
    hope sama gak...
    :x luv u 2

    ReplyDelete
  6. nak lerp² jugak laa..
    lerp u 2 farra,,
    emmuahhhh... :-* :-* :-8

    ReplyDelete
  7. memg sedh la bc post ni..
    menynth hti btl...
    melelh x air mata ms wat post ni?

    ReplyDelete
  8. adekku farah..
    sabar ye hadapi dugaan Allah...
    sbb adek kuat la Allah bg dugaan mcm ni..
    kalo adek tak kuat Allah takkan bg mcm ni...
    hope adek bykkan doa utk arwah mak ye...
    abg tumpang simpati dah 2 tahun adek tak dpt kasih syg mak...
    hope ayah adek dapat ganti tempat mak kasi kasih syg walau tak sehebat insan yg bernama ibu...

    Al-Fatihah...

    ReplyDelete

Back to top ↑
Connect with Us

What they says

© 2013 ❤BiLa DiLLa bErCeRiTa❤. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.